شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۳۹:۵۱

با افزایش ظرفیت اسکله‌های پایانه صادراتی نفت خام خارگ:
کشتی‌های 350 هزار تنی پهلودهی می‌شوند

باشگاه خبری فراساحل: رئیس منطقه عملیاتی خارگ گفت: ظرفیت اسکله‌های پایانه صادراتی نفت خام خارگ افزایش یافته و کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌های خارگ پهلودهی و بارگیری می‌شوند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، علی شاه‎ مرادی با بیان اینکه پایانه خارگ بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام کشور است گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارس سال جاری به 586 فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر توسط دفتر منطقه خارگ خدمات ارائه شده است.


وی بهسازی اسکله‌های صادراتی را مهم‌ترین برنامه سال دانست و افزود: مهمترین برنامه آینده منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در خارگ، بهسازی اسکله‌ پایانه‌های صادراتی برای پاسخگویی به نیازهای تخلیه و بارگیری نفتکش‌هاست. رئیس منطقه عملیاتی خارگ به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارگ در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اشاره کرد و گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است. وی با بیان اینکه در زمان حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند، افزود: اکنون هشت فروند کشتی به طور همزمان می‌توانند در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خارگ پهلوگیری کنند.


شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت: برای بازگشت به بازارهای اروپا تمهیدات لازم اندیشیده شده که در این زمینه به روزکردن استانداردهای ایمنی و فنی ناوگان مدنظر بوده است. اسکله‌های خارک از سال 1339 به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که هم اکنون اسکله ‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند. شایان ذکر است جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.



  کد خبر : 1833
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :